Pomagają niepełnosprawnym w czasie epidemii

Telefon wsparcia dla osób niesłyszących oraz słabo słyszących, które mają problem związany z zagrożeniem koronawirusem uruchamia Podbeskidzki Ośrodek Interwencji Kryzysowej w Bielsku-Białej. Jak mówi Małgorzata Malinowska, dyrektor placówki chodzi o sprawy związane z zakupami, czy lekami oraz wsparcie psychiczne.

– Uruchamiamy kontakt sms-owy. Krótkie wiadomości tekstowe można przesyłać pod numer telefonu 530-560-611 – mówi Malinowska.

Pracownicy POIK udzielają wsparcia psychologicznego działając przez całą dobę. Dotychczas wyszli z propozycją wsparcia zdalnego mieszkańców powiatu bielskiego, którzy nie radzą sobie z obecną sytuacją. Można do ośrodka dzwonić i pisać. Pracownicy zapewniają również osobom starszym i samotnym niezbędne wsparcie (zakupy, leki).

Te osoby powinny kontaktować się telefonicznie pod numerami: 33 814 62 21, 33 811 99 00 lub tel.33/19288.
Można także przesłać zgłoszenie potrzeby mailowo: poikbielsko@interia.pl, albo kontaktować się przez Facebooka, aplikację Messenger lub Skype z możliwością video rozmów.

Począwszy od 25 marca 2020 r. do odwołania w powiecie bielskim zostanie przywrócona praca punktów nieodpłatnych porad prawnych oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego, która będzie się odbywać za pomocą środków porozumiewania się na odległość – w tym przypadku rozmowy telefonicznej, przy zachowaniu określonych zasad.

Bez zmian pozostaje telefoniczne umawianie terminów. Udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego odbywa się według kolejności zgłoszeń, po wcześniejszym telefonicznym umówieniu terminu. Zgłoszeń dokonuje się telefonicznie od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Starostwa Powiatowego pod numerem telefonu: 33 813 69 22.

Śledź nasze social media:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *